Naprawa auta - nie taka prosta sprawa

asowej. Wiele osób szukając oszczędności postanawia zainwestować w używane części samochodowe lub zamienniki. Czy w tym przypadku wyższa cena to wyższa jakość produktu i czy decydując się na zamienniki popełniamy błąd? To właściwi

Naprawa auta - nie taka prosta sprawa

Cena a jakość części samochodowych

Jak wiadomo, oryginalne części samochodowe mogą być nieraz bardzo drogie, zwłaszcza jeśli myślimy o wymianie części w aucie z wyższej półki klasowej. Wiele osób szukając oszczędności postanawia zainwestować w używane części samochodowe lub zamienniki. Czy w tym przypadku wyższa cena to wyższa jakość produktu i czy decydując się na zamienniki popełniamy błąd? To właściwie zależy od indywidualnego przypadku. Czasem może okazać się, że zamiennik jest równie wartościowy jak oryginalna część, a nie jest konieczne instalowanie oryginału do sprawnej pracy naszego samochodu. Zdarzają się jednak również przypadki, w których zamiennik bardzo szybko ulega eksploatacji w związku z niższą jakością tego produktu i trzeba znowu wymienić daną część.


Serwisowanie aut po wypadkach

Jedną z najczęstszych przyczyn powstawania uszkodzeń w samochodach są przeróżne wypadki drogowe. Podczas poważniejszych zdarzeń drogowych serwisowanie takiego auta może okazać się nawet nieopłacalne, ponieważ koszta z tytułu naprawy przewyższałyby wartość auta. Serwisowanie samochodów po wypadku jest bardzo trudne nie tylko dlatego, że zwykle podczas takiego zdarzenia awarii ulega wiele części samochodowych. Jest to skomplikowane również dlatego, że nieraz powstałe wgniecenia i inne uszkodzenia uniemożliwiają na przykład zajrzenie pod maskę w celu znalezienia wszystkich problemów z samochodem. Z drugiej jednak strony, taka naprawa może być konieczna, ponieważ samochód to często niezbędny dla korzystających z niego osób środek transportu.


Tłok który się obraca w silniku?

Silnik z tłokiem obrotowym ? silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra. Powstało wiele koncepcji i konstrukcji. Projekt maszyny parowej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r. James Watt. Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki. Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988). Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936.

Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider ? prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami. W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym. Kolejne modele sportowe Mazdy to model RX-7 z 1978 roku, napędzany silnikiem 1,1-litrowym o mocy 105 KM. W połowie lat 80 XX w. Mazda zaprezentowała następne modele z silnikami o mocy 150-200 KM. W 1991 roku moc dwuwirnikowego silnika osiągnęła 250 KM. Ostatni model RX-8 z nowym silnikiem Renesis był produkowany w latach 2003-2012. 22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla. Tym samym skończyło się zastosowanie silnika Wankla w motoryzacji.

Zaletami silnika Wankla są jego małe rozmiary, mały ciężar oraz spokojny bieg. Jego wady w postaci małej trwałości uszczelnień i dużego zużycia paliwa ograniczyły jego wykorzystanie do samochodów sportowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym