Pojazdy drogowe - serwis i utrzymanie

owej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r. James Watt. Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki. Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wyna

Pojazdy drogowe - serwis i utrzymanie

Silnik z tłokiem obrotowym

Silnik z tłokiem obrotowym ? silnik spalinowy, w którym tłok obraca się wewnątrz cylindra. Powstało wiele koncepcji i konstrukcji. Projekt maszyny parowej z wirującym tłokiem opracował już w 1782 r. James Watt. Jeden z projektów silnika spalinowego z tłokiem obrotowym (patent w 1946 r.) stworzył Gustaw Michał Różycki. Jedyną produkowaną i najbardziej znaną konstrukcją jest wynalazek niemieckiego konstruktora Feliksa Wankla (1902-1988). Pierwszy patent Wankel uzyskał w roku 1929, a kolejny w roku 1936.

Silnik Wankla po raz pierwszy zastosowano seryjnie w samochodach NSU Spider ? prezentacja miała miejsce w roku 1963 na salonie samochodowym we Frankfurcie. W roku 1967 firma Mazda, która już w 1961 roku zakupiła licencję od NSU, zaprezentowała sportowy samochód Cosmo Sport z pierwszym silnikiem z dwoma wirnikami. W roku 1968 do produkcji wszedł model NSU Ro 80, także z silnikiem dwukomorowym. Kolejne modele sportowe Mazdy to model RX-7 z 1978 roku, napędzany silnikiem 1,1-litrowym o mocy 105 KM. W połowie lat 80 XX w. Mazda zaprezentowała następne modele z silnikami o mocy 150-200 KM. W 1991 roku moc dwuwirnikowego silnika osiągnęła 250 KM. Ostatni model RX-8 z nowym silnikiem Renesis był produkowany w latach 2003-2012. 22 czerwca 2012 roku Mazda zakończyła produkcję modelu RX-8, który był ostatnim na świecie samochodem z silnikiem Wankla. Tym samym skończyło się zastosowanie silnika Wankla w motoryzacji.

Zaletami silnika Wankla są jego małe rozmiary, mały ciężar oraz spokojny bieg. Jego wady w postaci małej trwałości uszczelnień i dużego zużycia paliwa ograniczyły jego wykorzystanie do samochodów sportowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_z_t%C5%82okiem_obrotowym


Zalety serwisowania samochodu u dealera

Chociaż większość osób decyduje się na zlecenie napraw samochodowych w zwykłym warsztacie, to jednak nie brakuje i tych, którzy wolą wykonać serwisowanie samochodu w autoryzowanym serwisie. Dlaczego warto zdecydować się na tą drugą opcję? Pomimo to, że musimy się spodziewać o wiele wyższych kosztów naprawy, to jednak ten wybór jest niejednokrotnie dobrym wyjściem z sytuacji z uwagi na to, że taki serwis często jest jedynym miejscem, w którym można naprawić nowe auto. Takie serwisy zapewniają również oryginalne części samochodowe, które mogą być o wiele korzystniejsze dla naszego samochodu niż zamienniki. Co więcej, w autoryzowanym serwisie możemy spodziewać się profesjonalnej diagnostyki samochodowej na bardzo wysokim poziomie.


Ile kosztują części do samochodu?

Części samochodowe niektórzy z nas kupują o wiele częściej, niż ubrania. Często jest to spowodowane złym stanem technicznym danego pojazdu lub nieodpowiednim serwisowaniem, ale czasem zdarza się także, że na początku kupujemy tanią część, która psuje się już po kilku dniach. Jak można zapobiegać takim sytuacjom? Najlepiej jest oczywiście kupować oryginalne części, mimo, że często kosztują one o wiele więcej. Koszt naprawy ze względu na określone części może często być bardzo wysoki, jednak zawsze bardziej opłaci nam się zapłacić więcej za pierwszym razem, niż płacić małe kwoty, jednak bardzo często. Posiadając własny samochód zawsze musimy się liczyć z tego typu wydatkami.