Samochody i ich naprawa

ać w bolidzie. Trzeba, bowiem pamiętać, że wymagania stawiane częściom sportowych bolidów są bardzo wygórowane i jakiekolwiek odstępstwo od przyjętych norm musi być zaraz naprawiane. Podobnie jest z częściami do sportowych samocho

Samochody i ich naprawa

Szybka wymiana części sportowego samochodu

Wiele osób uważa, że najciekawszą częścią każdego wyścigu odbywającego się na torze jest serwisowanie sprzętu, który zaczął szwankować w bolidzie. Trzeba, bowiem pamiętać, że wymagania stawiane częściom sportowych bolidów są bardzo wygórowane i jakiekolwiek odstępstwo od przyjętych norm musi być zaraz naprawiane. Podobnie jest z częściami do sportowych samochodów, dlatego samochody często są naprawiane jeszcze w czasie trwania rywalizacji nawet, jeżeli kierowca teoretycznie byłby w stanie z taką usterką dojechać do końca wyścigu, ale istnieje ryzyko, że przeszkodziłaby ona w zajęciu wysokiego miejsca. W takim wypadku dużą wagę przywiązuje się również do tego, aby wymiana części samochodowych przebiegła w jak najszybszym tempie.


Co zrobić, gdy w aucie pojawi się usterka?

Usterka w samochodzie? Wielu z nas z pewnością potrafi samodzielnie radzić sobie z takimi problemami. Czy jednak zawsze będzie to dobre rozwiązanie? Kiedy warto podjąć się samodzielnej naprawy oraz czy czasem powinniśmy jej unikać? W taki sposób poradzić możemy sobie jedynie wtedy, gdy jesteśmy całkowicie pewni naszych umiejętności. W innym przypadku często spowodujemy sobie więcej strat, niż korzyści, a przecież każdemu z nas chodzi o oszczędność czasu i pieniędzy. Gdy więc zepsuje się nam samochód, o wiele lepiej i bezpieczniej będzie oddać go do naprawy w sprawdzonym warsztacie, który zapewni nam najwyższa jakość usług oraz sprawną naprawę. Dzięki temu często unikniemy wielu kłopotów, a dodatkowo szybko będziemy mogli cieszyć się naszym autem, które pozwala nam zwiększać swobodę.


Mechanizm biegu jałowego

Urządzenie biegu jałowego pozwala na wzbogacenie mieszanki w momencie kiedy przepustnica znajduje się w położeniu spoczynkowym. Podczas biegu jałowego silnika, kiedy kierowca nie naciska na pedał przyspieszenia przepustnica jest prawie całkowicie zamknięta. Pozostaje tylko niewielka szczelina dla przepływu dawki mieszanki pozwalającej utrzymać obroty silnika na poziomie 800-900 obr/min. Prędkość przepływu powietrza jest na tyle mała, że z rozpylacza znajdującego się w gardzieli nie jest podawana wystarczająca ilość paliwa i mieszanka jest zbyt uboga. Kanalik, którego ujście znajduje się w przelocie gaźnika, tuż przy brzegu zamkniętej przepustnicy, pozwala na wzbogacenie mieszanki. W położeniu spoczynkowym przepustnicy powietrze płynie z największą prędkością koło jej brzegów co powoduje zasysanie paliwa z kanalika urządzenia biegu jałowego. W momencie kiedy przepustnica zacznie się otwierać prędkość powietrza spadnie w rejonie przepustnicy (powiększy się przekrój kanału powietrznego w tym miejscu) a wzrośnie w rejonie gardzieli. Dlatego paliwo przestanie wypływać z kanalika wzbogacającego mieszankę, a pracować zacznie główna dysza w zwężce.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik